טיפים לקראת גשמי החורף
מספר פעולות הכרחיות שחשוב לבצע עכשיו: לפנות את העלים היבשים ממרזבי הניקוז, לאטום את הגג ולגזום עצים הסמוכים לבית, שלא יפלו ענפים כבדים על הגג בעת סערה. ודאו שיש בבית תאורת חירום, גפרורים ונרות למקרה של הפסקת חשמל ממושכת.
הנהלת קיבוץ
תתקיים ביום א' 8/10/2017 במזכירות. נושאים לדיון: תיאום ציפיות בעבודת יו"ר חדש. דרישה לקיום סעיף באסיפה - רכישת מגרש מבונה מש' אוחיון. נוהל קיום פעילות עסקית בבתי חברים. שונות.
שפני סלע ולשמניה
בתאריך 27.9 פורסמה כתבה באתר Ynet על לשמניה (שושנת יריחו). המועצה האזורית בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, מכינים בימים אלה תכנית לפינוי בתי גידול של שפני הסלע (המהווים חלק ממעגל ההדבקה באזורנו), עפ"י הנחיות המשרד להגנת הסביבה. בכול ישוב בו נדרש לטפל בבתי גידול אלה תוצג התוכנית לפני כניסה לעבודה. לשאלות נוספות ניתן להתקשר למחלקת התברואה במועצה.
----------------------------------------
עסקים>
מוסך קיבוץ עמיעד

מומחים לרכבי שטח

שעות פתיחה: א-ה בין השעות 08:00-17:00.
טלפונים: 04-6909580, 04-6909354,  
דואר אלקטרוני: car@amiad.org.il  


המוסך ממוקם בקיבוץ עמיעד ומתמחה ברכבי שטח כבר מעל ל-30 שנה, מנהל אותו עמוס פלד, דור שני למנהלי מוסכים. התמחותו של המוסך ברכבי שטח, אך מטפלים בו בנאמנות גם ברכבים פרטיים מסוגים שונים. 
 

למה לטפל ברכב השטח שלי בעמיעד?

מוסך קיבוץ עמיעד גאה בהתמחות, האמינות, היחס האישי, האוזן הקשבת והפתרונות היצירתיים המותאמים לכל לקוח.
אז מה היה לנו?
התמחות - הם יודעים על מה הם מדברים 
הטיפול ברכבי שטח שונה במהותו מהטיפול בכלי רכב רגילים. במשך השנים התמחינו והתמקצענו בתחום רכבי השטח. תיקונים, טיפולים והכנסת שיפורים ייחודיים הם עניין של שיגרה אצלנו. הצוות המיומן מתאים פתרונות ייחודיים לכל כלי רכב, לפי הצרכים המוגדרים על ידי השימוש, התנאים בשטח ובעליו. 

אמינות - למי להאמין? 
אחד הנושאים הרגישים ביותר בין המוסך לבעל הרכב הוא האמינות. הלקוחות שלנו מציינים לטובה, את האמון שהם נותנים בצוות המוסך ובהחלטות המקצועיות שלו. זוהי השקעה של שנות עבודה רבות, לפי סטנדרטים מחמירים שהצבנו לעצמו ותהליך קבלת החלטות מקצועי, המשתף את הלקוח בכל שלב של הטיפול הרכבו. 
על פי מדיניות השרות שלנו, אנו דואגים להציג ללקוח את כל האופציות הקיימות בשוק בנושאי חלפים, סטנדרטים, איכות ומחיר הוגן וההחלטה הסופית הינה שלו, בהתבסס על הידע המקצועי שלנו. 

יחס אישי - זוכרים מי אתה 
אצלנו לא שוכחים אף לקוח. כל לקוח זוכה ליחס אדיב ואישי. היחס מתבטא בשיתוף של הלקוח בכל החלטה ותהליך הטיפול . כמו כן אנו שמחים לייעץ ולהתאים פתרונות לשימוש אופטימלי של הרכב, הנהג והנוסעים בו. 

אוזן קשבת - קו פתוח 
רבים מלקוחותינו שומרים על קשר גם כשמכוניתם תקינה. לקראת יציאה לשטח, אנו עומדים לרשותם עם תשובות לשאלות העולות בהכנה לטיול. וגם במהלך הטיול, אם נתקעים, אפשר לקבל עצות טלפוניות מועילות לחילוץ עצמי. 

פתרונות יצירתיים - אומנות ה-4X4 
נהיגה ברכב שטח הפך ליותר מרכב של חקלאים או חילוץ. היום יותר ויותר לקוחות נהנים משילוב "4X4" בחווית הטיול בטבע. לכן אנו עסוקים כל יום ביצירה ושיפור של התאמות מקובלות וגם ייחודיות לרכב השטח שלך. אז מה אנו מציעים? מיגונים לכל צרה, סרנים משופרים, קפיצים לרכיבת שטח, בולמים, שיפורי מתלה, שנורקלים לנהיגה בתנאי אבק ומים ועוד. כל השיפורים מיוצרים על ידי מיטב היצרנים הידועים בשוק לאביזרים ושיפורים של רכבי השטח. 

הכל לשטח - מתי זזים? 
במוסך עמיעד ניתן למצוא חנות ציוד למטיילי השטח ובה מבחר גדול של כל העזרים, משאקל ועד פויקה (סיר בישול). אצלנו ניתן לצוד מתוך שפע של פריטים הנחוצים לטיול, חילוץ, בישול והנאה . 

הלקוח שלנו - כמו משפחה 
אצלנו הכל מתחיל ונגמר בלקוח. אנו רואים בו את ציר ההצלחה לקיום המוסך וחשוב לנו שיחזור שוב ושוב וישאר איתנו לאורך זמן. לכן, מירב המאמצים של הצוות מופנים לשיפור הקשר האישי עם הלקוחות ולהקנות להם הרגשה של בית, אמינות בשירות, במקצועיות והנכונות לייעץ בכל זמן.
 














נשמח לעמוד לרשותכם בעמיעד, בכניסה לקיבוץ, בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00.


הטלפונים שלנו הם: 04-6909580, 04-6909354, 
אפשר לשלוח לנו דואר אלקטרוני לכתובת: car@amiad.org.il 

עמוס פלד וצוות מוסך עמיעד

סיפור מקרה: כשציר קדמי נפגש עם בזלת

לפני כחודש, מוקדם בבוקר, התקשר אלי בעל רכב שטח ששאל האם ניתן להביא את הרכב שלו לתיקון במוסך, עקב תקלה ורעשים מכיוון הסרן הקדמי של הרכב.
כמובן שנעניתי לבקשתו והזמנתי אותו להגיע, וכעבור שעתיים צופר נסיעה לאחור של משאית גרר נשמע מחוץ למוסך.
יצאתי לפגוש את הלקוח וראיתי את רכבו, לנדרובר-דיסקברי.
במבט ראשון על הרכב כבר ניתן היה לראות את הנזק - גלגלי הרכב פונים זה לעבר זה ושמן דולף מכיוון הדיפרנציאל, תקלה אופיינית למפגש עם אבנים בסרן הקדמי ובמוטות ההיגוי.
בבדיקה מקיפה שערכנו לרכב ראיתי את המכה בסרן הקדמי, שקרעה את מכסה הדיפרנציאל, ואת תוצאת המפגש של האבן במוט הקישור של ההגה. לרכב לא היה מיגון מלא לסרן הקדמי ולא היה מגלש או פגוש אבנים.

 לפי ההסבר של הנהג הבנתי: מספר משפחות עם כלי רכב 4X4 מסוגים שונים חברו לטיול לילה ברמת הגולן. במהלך הטיול נסעו בדרך החוצה מספר נחלים וכאשר הגיעו לנחל השני גובה המים עמד על כ-50 ס"מ. גובה המים, או עומק הבוץ קצת הפחידו אותו, לכן הגביר את המהירות בזמן המעבר והרכב קיפץ על האבנים שהיו מתחת למפלס המים. פתאום נשמעה מכה חזקה מתחת לרכב וכאשר יצא מהמים, ההגה נהיה קשה יחסית ומהלך הסיבוב שלו התקצר. בעזרת פנס הם בחנו את הנזק והבינו שיש לגרור את הרכב למוסך. למזלם חציית הנחל הייתה בקרבת כביש, בנסיעה איטית הגיע הרכב לכביש ובבוקר הוזמן הגרר.

למרות ניסיונו של הנהג בנהיגת שטח, ישנם מספר כללי נהיגה באזור משופע באבנים ומעבר מכשולי מים.
 
אין לצאת לבד, רצוי לצאת לפחות עם עוד רכב!
לפני היציאה לשטח רצוי להכין את הרכב, מבחינת מיגון החלקים הפגיעים שבתחתיתו. לדאוג לקפיצים ולבולמים תקינים (רצוי בעלי מהלך ארוך מהסטנדרט), לוודא את תקינות המתלים, הצמיגים ונעילות השונות אם קיימות, להכין רצועת גרירה וטבעות גרירה (שאקלים), כלי עבודה בסיסיים, פנס תקין, טלפון ומים. רצוי ללמוד היטב את השטח שמתכוונים לטייל בו, לנסות להכיר את המכשולים וטיבם.
מספר טיפים למעבר מעל בולדרים (אבנים גדולות):
1. רצוי לשלב להילוך נמוך LOW ולסגור סגר דיפרנציאל מרכזי (אם יש) או נעילת סרנים. 
2. לפני המעבר כדאי לבחון את הנתיב הנסיעה תוך שימת לב לאבנים גבוהות במיוחד, ולא פחות חשוב, בורות בין האבנים. 
3. יש לאחוז בחוזקה משני צידי גלגל ההגה , להימנע מלהשאיר את האגודלים כשהם לופתים את גלגל ההגה מצידו הפנימי (סיבוב הגה חד שיגרם ע"י הסלעים יכול לשבור אגודלים). 
4. מהירות הנהיגה רצוי שתהיה איטית ביותר בזמן עליה וירידה מעל בולדר בולט, לפעמים האבן הפוגעת יכולה להיות זו שאינה בולטת כלפי מעלה אבל נמצאת בדיוק במקום כאשר הרכב שוקע למטה אחרי דילוג מעל אבן, מכאן שנסיעה איטית בעזרת גז ובלימה לסירוגין תמנע פגיעה.
טיפים למעבר מכשול מים:
1. בכניסה למכשול מים יש לבחון את המכשול היטב מבחינת עומקו ועוצמת הזרימה וכיוונה. 
2. בכניסה לשלולית גדולה שבה גובה המים לא עמוק במיוחד עד כ-50 ס"מ (יותר מזה רצוי שלרכב יהיה נשם עליון "שנורקל") יש להיכנס לאט ככל האפשר למים ולנסוע לאט כאשר מהירות סיבובי המנוע לא עולה מעל 1600 סל"ד. כל זאת כדי למנוע דחיפה מהירה של המים ויצירת גל מים שיגיע לגדה ממול ויחזור גבוה יותר אל הרכב. 
3. במעבר נחל זורם, יש להתחשב במיקום פתח יניקת האוויר של המנוע, רצוי לבחון את גובה המים מהירות הזרימה, עוצמתה וכיוונה, ביחס למיקום פתח יניקת האוויר. 
4. כאשר חוצים נחל, מפלס המים שפוגש את הרכב עולה וקיימת סכנה לחדירת מים למנוע, גם כאן רצוי לנסוע במהירות לא גבוהה כ 1500 סל"ד. 
5. במקרה והרכב כבה בזמן חציית מכשול מים, אסור לנסות להניע גם לא בעזרת כבלים או גרירה. יש לגרור בעזרת רכב אחר, כשהרכב כבוי, בהילוך סרק, אל מחוץ למכשול המים ולפרק את המצתים (ברכב בנזין) או מרססי דלק (ברכב דיזל) ולנסות להניע. סיבוב במנוע יוציא את המים שחדרו למנוע. להוציא את מסנן האוויר ולנסות לייבש, ככל האפשר, את מעברי האוויר מפתח היניקה עד למנוע , להרכיב ולנסות להניע.

כפי שניתן להבין מהסיפור, ניסיון וידע חוסכים נזקים.
טיול מהנה הוא טיול שמסתיים ללא נזקים והוצאות כספיות על תיקונים.
לנו במוסך קיבוץ עמיעד יש הרבה ניסיון ברכבי שטח,
בנהיגה בהם, בהכנתם לשטח, בתיקון ובתחזוקה מונעת.
 בניית אתריםבניית אתרים 


חזרה לדף הבית | קיבוץ עמיעד | דואר נע גליל עליון 1 |  מיקוד 12335
| טלפון 04-6909888  | פקס. 04-6909866 |  Kibbutz Amiad